پذيرش بدون آزمون در مقطع كارشناسی ارشد سال تحصيلی 1403-1402 (استعداد درخشان)

تاریخ ثبت: ( پنجشنبه 10 اسفند سال 1402)

 

بسمه تعالی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

موسسه آموزش عالی علوم و فناوری آریان

اطلاعیه فراخوان پذیرش دانشجویان بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد از طریق استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳

 

موسسه آموزش عالی علوم و فناوری آریان در راستای اجرای آیین نامه استعدادهای درخشان ۲۰ درصد برتر دانشجویان دوره کارشناسی برای پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد مطابق با « ابلاغیه شماره ۳۰۷۸۶۲/۲ مورخ1401.10.17 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اقدام به پذیرش دانشجو از طریق استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد از داخل دانشگاه و سایر دانشگاه های کشور برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در تمامی رشته ها / گرایش دوره کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی علوم و فناوری آریان (جدول 1) که در سال ۱۴۰۳ دارای سهمیه ظرفیت پذیرش از طریق کنکور کارشناسی ارشد هستند، از میان دانشجویان و دانش آموختگان رشته های مرتبط با شرایط ذیل دانشجو می‌پذیرد.

 

جدول 1: رشته های کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی علوم و فناوری آریان

گروه روانشناسی و مشاوره

گروه مهندسی عمران

روانشناسی بالینی

مهندسی عمران- مهندسي و مدیریت ساخت

روانشناسی بالینی - خانواده

مهندسی عمران- حمل و نقل

روانشناسی- عمومی

مهندسی عمران- راه و ترابری

مشاوره - خانواده

مهندسي عمران - ساختمانهاي هوشمند

گروه معماری

مهندسی عمران - زلزله

مدیریت پروژه و ساخت (از مجموعه هنرهای ساخت و معماری)

مهندسی عمران -سازه

گروه مهندسی کامپيوتر

مهندسی عمران - ژئو تکنیک(خاک و پی)

مهندسی کامپيوتر (فناوری اطلاعات)- شبکه های کامپیوتری

مهندسی عمران مهندسي آب و سازه های هیدرولیکی

مهندسی کامپیوتر- هوش مصنوعی و رباتیک

مهندسي عمران - محيط زيست

گروه مهندسی برق

گروه مهندسی نقشه برداري

مهندسی برق- سيستمهاي قدرت

مهندسی نقشه برداری- سیستم اطلاعات جغرافیایی(GIS)

مهندسی برق- مدار مجتمع الکترونیک

مهندسی نقشه برداری- سنجش از دور

مهندسی برق- مخابرات(سیستم)

مهندسی نقشه برداری- فتوگرامتری

 

شرایط اختصاصی(شرایط پذیرش متقاضیان):

۱  دانشجویان موسسه اموزش عالی علوم و فناوری آریان :

دانشجویان ورودی بهمن ۹۸  و ورودی های مهر و بهمن ۹۹  دوره کارشناسی پیوسته برحسب ورودی(مجموع مهر و بهمن) که تا پایان نیمسال ششم با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود به لحاظ میانگین کل (معدل کل پایان ترم ششم) جزو ۳۰ درصد برتر هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر باید طی هشت نیمسال فارغ التحصیل شوند. که لیست این دانشجویان از طریق اداره آموزش موسسه منتشر خواهد شد.


۲- دانشجویان سایر دانشگاه ها:

دانشجویان ورودی بهمن ۹۸  و ورودی های مهر و بهمن ۹۹  دوره کارشناسی پیوسته برحسب ورودی(مجموع مهر و بهمن) که تا پایان نیمسال ششم با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود به لحاظ میانگین کل (معدل کل پایان ترم ششم حداقل ۱۵ ) جزو ۲۰ درصد برتر هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر باید طی هشت نیمسال فارغ التحصیل شوند. این دانشجویان می بایست در صورت دارا بودن شرایط لازم نسبت به تکمیل فرمهای مربوط اقدام و آنرا به اداره آموزش موسسه آموزش عالی علوم و فناوری آریان تحویل نمایند.

 

۳- دانشجویان حائز رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیاد علمی - دانشجویی کشور می توانند نسبت به ثبت نام، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد علمی دانشجویی سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام نمایند.


۴- مدارک آن دسته از دانشجویانی که در طول شش نیمسال تحصیلی موفق به فارغ التحصیلی شده و به لحاظ میانگین کل، جزو ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود هستند، به صورت مازاد بر ظرفیت، جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بررسی خواهد شد.(کارنامه تحصیلی متقاضی باید در شش ترم بدون انتقالی و برابرسازی باشد).


۵- دانشجویان متقاضی، حداکثر باید طی ۸ نیمسال فارغ التحصیل شوند (متقاضیانی که طول مدت تحصیل آن ها در کارنامه تحصیلی بیش از ۸ نیمسال باشد و یا دانش آموختگان کارشناسی ناپیوسته(کاردانی به کارشناسی) ، مجاز به استفاده از تسهیلات این فراخوان نمی باشند).


۶- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار امکان پذیر است. لذا دانشجویان متقاضی می بایست حداکثر تا مورخه 1403.6.31  فارغ التحصیل گردند. آن دسته از دانشجویانی که به هر دلیلی سال تحصیلی گذشته تا تاریخ 1402.6.31 فارغ التحصیل شده اند براساس آیین نامه بدون آزمون نمی توانند در این فراخوان ثبت نام نمایند.


تهیه و ارسال مدارک لازم:

  1. تکمیل فرم های 1و2 برای دانشجویان متقاضی   

  2. تصویر صفحه اول شناسنامه وکارت ملی و یک قطعه عکس 3 در4.

  3. کارنامه تحصیلی دوره کارشناسی (ممهور به مهر آموزش دانشکده / دانشگاه)

  4. مدارک ارسالی داوطلب به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد و مدارک ناقص بررسی نخواهند شد.

  5. متقاضیان می بایست مدارک فوق الذکر را در اسرع وقت  حضوراً به اداره آموزش موسسه تحویل یا با پست پیشتاز به آدرس: بابل-امیرکلا-کمربندی-نبش خیابان دانشگاه-موسسه آموزش عالی علوم و فناوری آریان اداره آموزش(لطفاً روي پاكت عنوان مربوط به پذیرش بدون آزمون ارشد و نام رشته-گرایش ذکر شود)-کد پستی 76437-47317 ارسال نمايند. لطفا رسيد پستي را برای اطمینان از دریافت مدارک ارسالی نزد خود نگاه دارید.

  6. شماره تلفن اداره آموزش موسسه: 32350325-011 (شماره ارسال پیام در ایتا: 09114773871)

 

حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

موسسه آموزش عالی علوم و فناوری آریان

 

🛑 دانلود فرم درخواست پذيرش بدون آزمون در مقطع كارشناسی ارشد سال تحصيلی 1403-1401